(Institución) (Institución)
 

Repositorio Institucional, UNAN-León >
Docencia >
Ingles >

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/123456789/7752

Título : The impac of the transition from primary school to secondary school on the english language learning process, for the seventh grade students. A study carried out in the Miguel Larreynaga National Institute, at Boca de Sábalo community, El Castillo, Rio San Juan in the first semester 2019
Autor : Navarro Rizo, Jenny Raquel, tutora
Castro Lazo, Andi Ariel
Palabras clave : INGLÉS - ENSEÑANZA - SECUNDARIA
LENGUA Y LENGUAJE - ENSEÑANZA
ACTITUD DE APRENDIZAJE
RENDIMIENTO ACADÉMICO
EVALUACIÓN EDUCATIVA
MÉTODOS DE ENSEÑANZA - ESTRATEGIAS Y TÉCNICAS
DOCENTES - ENSEÑANA - INGLÉS
CUR - SAN CARLOS - RÍO SAN JUAN
Fecha de publicación : 2019
Resumen : This study deals with the factors that affect the seventh grade students of the Miguel Larreynaga National Institute, Boca de Sábalo community, El Castillo municipality, Rio San Juan department, during the first semester 2019, whose purpose was to analyze the factors that affect in a Negative way the English learning process. It was conducted under a mixed approach and analytical study, the support was taken from 7 students, who currently attend the seventh grade, 7 parents and the English teacher. Surveys, observation and an English class were given to seventh grade students. The study showed that the factors that affect the students in the transition from primary to secondary school are: number of teachers, puberty (indiscipline), parental support, interest of the teacher; the consequences of these factors resulted in the lack of interest by the students in the class, which results in low academic performance, mainly in the English class.It is suggested that students, parents and teachers work together, improving communication and lending more interest to the English class, to overcome difficulties that may impede a satisfactory learning. Keywords: Factors, Transition, Parents, Students, Teacher.
URI : http://riul.unanleon.edu.ni:8080/jspui/handle/123456789/7752
Aparece en las colecciones: Ingles

Ficheros en este ítem:

Fichero Descripción Tamaño Formato
244231.pdf2.25 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir

Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

Este ítem está sujeto a una Licencia Creative Commons

Creative Commons


 



Indexados: Valid XHTML 1.0! (Institución) (Institución) (Institución) (Institución) (Institución) (Institución) (Institución) (Institución)

Histats.com © 2005-2014 Privacy Policy - Terms Of Use - Check/do opt-out - Powered By Histats

DSpace Software Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Comentarios

Todos los derechos reservados © 2016
Dirección: Edificio Central UNAN-León, Apartado Postal 68, Telefax (505) 2311-0588, León, Nicaragua

Licencia Creative Commons Repositorio Institucional UNAN-León se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional

Basada en una obra en http://riul.unanleon.edu.ni:8080/jspui/.